Filtry cząstek stałych


Czym są filtry cząstek stałych? To nic innego niż filtry montowane w układach wydechowych silników. Mają one na celu zatrzymywać niezwykle trujące cząstki stałe – sadzę- wydobywające się z silnika oraz wypalać je wewnątrz filtra.
Producenci samochodów zmuszeni byli zacząć popularyzować w swoich samochodach filtry cząstek stałych przez wzrastającą wcześniej popularność samochodów z silnikiem Diesla. Spaliny i wcześniej wspominane cząstki stałe pogarszały jakość powietrza, które zanieczyszczone dostawało się do układu oddechowego, a nawet do krwionośnego. Według danych pierwsze filtry ograniczały pięciokrotnie ilość cząstek sadzy.
Filtry cząstek stałych, tak jak każdy filtr, należy od czasu do czasu czyścić i zregenerować, a w niektórych sytuacjach również wymienić. Wiele punktów diagnostycznych oraz warsztatów oferuje takie możliwości. Wpisując w przeglądarkę filtry cząstek stałych Poznań pojawia się wiele ofert poznańskich firm zapewnia czyszczenie, regenerację, wymianę i usuwania filtrów. W niektórych z punktów filtr należy dostarczyć do pracowni zajmującej się regeneracją. Oferują oni kuriera, którego mogą zamówić zainteresowanemu klientowi, obejdzie się więc bez transportu własnego. Jest również możliwość odbioru filtra od klienta, za co oczywiście naliczane są dodatkowe koszty, mniej więcej 350 zł. W Poznaniu firmy na swoich stronach internetowych podkreślają szczególnie długie lata działania, a co za tym idzie, doświadczenie, wysoką jakość oferowanych usług. Oprócz tego wiele z punktów daje gwarancje nawet na regenerowanie, nie tylko nowe, filtry. Czynnikiem który wymieniają mechanicy, a doceniają klienci jest również szybka realizacja zleceń, czas oczekiwania na czysty filtr to często tylko 1 dzień.
Jak sytuacja wygląda cenowo? Koszt wcześniej wspomnianego kuriera odbierającego i dostarczającego filtr to około 20 zł. Koszt czyszczenia/regeneracji to natomiast od 280 zł w samochodach osobowych i od 700 zł w samochodach ciężarowych. W skład takiej usługi wchodzi diagnostyka, wodne czyszczenie, suszenie oraz pomiar parametrów po regeneracji.